Cerealele constituie baza unei alimentaţii sănătoase. Potrivit piramidei nutritiei, fiecare dintre noi ar trebui să consume 6 porţii de cereale zilnic. Faci aşa?

Nu?

La fel ca majoritatea oamenilor.

De ce?

Pentru că nu prea ne plac cerealele. Sau poate pentru că încă nu ai găsit reţete sănătoase şi gustoase. Pe blogul nostru vei găsi o mulţime de reţete care au la bază cerealele şi care cu siguranţă îţi vor plăcea.

Iată de ce ar trebui să consumi zilnic cereale:

  1. Cerealele au o valoare nutritivă mare, în special cele integrale. Boabele cerealelor integrale conţin un strat exterior care este plin de vitamine şi alte substanţe nutritive.

  2. Cerealele sunt surse de magneziu, zinc, fier şi vitamine din grupul B. Prin urmare, aceste produse îmbunătăţesc puterea de concentrare, aspectul părului, previn spasmele musculare şi exfolierea pielii.

  3. Cerealele sunt uşor de gătit şi nu necesită condiţii speciale de păstrare. Au termen de valabilitate mare şi nu sunt costisitoare. De aceea, sunt ideale pentru orice buget.

  4. Consumul regulat de cereale previne riscul de a deveni supraponderal. Hrişca este recomandată personelor care au probleme cu greutatea şi care vor să slăbească.

  5. Cerealele sunt o sursă bogată de fibre, care au un efect pozitiv asupra organismului nostru: reglează digestia, previn constipaţia, cancerul de colon şi hemoroizii. Datorită conţinutului mare de fibre, cerealele au un indice glicemic scăzut. Asta înseamnă că oferă o senzaţie de saţietate de durată, deoarece conţin carbohidraţi care se eliberează treptat. În plus, inhibă pofta de dulce.

  6. Cerealele încălzesc organismul, aşadar sunt ideale pentru zilele friguroase.

După cum arată studiile, românii consumă foarte puţine cereale integrale. Acestea nu sunt doar foarte sănătoase, ci pot fi şi extrem de gustoase, în reţetele potrivite.