primavara

Alimentele joacă un rol important în starea pe care o are organismul. Mai ales la trecerea dintre sezoane, când nivelul de energie este mai scăzut, se resimte cu atât mai mult nevoia de a urma o dietă echilibrată. Desigur că multe dintre produsele consumate pot fi de fapt inamici ai energiei, cum este excesul de cafea, spre exemplu.

 

Alimentele în lupta cu oboseala

Nuci - știai că  nucile au un conținut important de omega 3? Aceste grăsimi sănătoase consumate regulat pot avea efect asupra unei forme ușoare de depresie timpurie. Sunt de asemenea recunoscute pentru aportul de energie oferit organismului.  

Superalimente - nu degeaba au această titulatură. Față de alte tipuri de produse, acestea au mai multe efecte benefice, acțiunea lor multiplă incluzând desigur și un nivel de energie mulțumitor. Spre exemplu ovăzul menține concentrarea și atenția, oferă energie și este bogat în substanțe nutritive. Din aceeași clasă, semințele de in conțin omega 3 și 6, acizii grași esențiali având aport în producerea de energie în organism.

Ciocolata neagră - se spune despre ciocolată că este cel mai favorit desert. Simpla idee că te bucuri de o așa recompensă îți poate ridica moralul. Dar nu uita de faptul că ai nevoie de o ciocolată sănătoasă, așadar recomandăm mai degrabă ciocolata neagră.

Fructe și legume - oricând, consumul de fructe și legume este indicat. Iată spre exemplu că strugurii sunt în cap de listă, prin conținutul lor crescut de magneziu. Acesta este implicat în stadiul de transformare a energiei în glucoză.

Apa - hidratarea corectă asigura o bună funcționare a organismului. Când intervine lipsa unei cantități optime de apă oboseala este unul din efecte.

 

Greșeli alimentare care te fac să te simți obosit/ă

Organismul are nevoie de energie în orice moment al zilei și de substanțele nutritive. Va conta cât și cum consumăm alimentele, tipul acestora, întrucât tocmai acestea pot secătui de energie. Iată și câteva greșeli frecvente:

Un timp prea mare între mese

Nu doar că a sări peste o masă este o abordare greșită, dar și timpul prea mare între acestea nu este tocmai benefic. Soluția este să te bazezi pe gustări. Specialiștii în nutriție recomandă oricum 3 mese și 2 gustări.  Explicația este una simplă: scade glicemia, scade energia întrucât toate procesele din organsim sunt încetinite. Dacă nu simți neapărat senzația de foame atunci sigur te confrunți cu iritabilitate, cu oboseală de asemenea.

Consumă gustări sănătoase! O pungă de alune sau migdale o poți lua cu tine mereu, putând servi câte puțin atunci când timpul îți permite. Deci, nimic mai simplu. Descoperă în categoria noastră de gustări opțiuni variate, pentru fiecare zi.

Micul dejun nu trebuie să conțină multă făină albă. Este o altă greșeală comună. O soluție este să te axezi mai mult pe fibrele solubile. Aici includem semințele de in, ovăz, orz, printre altele. Este dovedit că acestea previn și fluctuațiile de glucoză, astfel că nivelul de energie al organismului va fi unul constant.

Aport scăzut de carbohidrați, dar înlocuit de paste integrale. Organismul are nevoie și de carbohidrați, aceștia ajutând la arderea grăsimilor astfel încât să mențină și resurse de energie necesare. Carbohidrați complecși pot fi fructele, legumele proaspete și cerealele integrale. Broccoli, spre exemplu, este o recomandare în acest sens, varza de Bruxelles, kale, conopidă. Acestea pot fi consumate în mâncăruri condimentate potrivit, cu turmeric, coriandru, spre exemplu, astfel că vei obține un preparat sănătos și care îți oferă vigoarea necesară.  

Descoperă în cadrul paginii noastre, biosano.ro, astfel de opțiuni, sănătoase și benefice pentru organism. Când vei învăța că alimentele pot lucra în favoarea ta, vei face alegerile potrivite.