Orzul verde este o sursă concentrată de substanțe nutritive foarte ușor de digerat de către organism și bogat în minerale, vitamine, enzime și aminoacizi. Tulpinile sale conțin o cantitate mare de clorofilă – subtanță naturală care curăță sângele, contribuind în acest fel la detoxifierea ficatului, menține sănătatea florei intestinale și fortifică sistemul imunitar. Nu e de mirare că de multe ori orzul verde este prezentat ca ”superaliment”.

Care sunt beneficiile orzului verde?

Are proprietăți antioxidante și cantități seminificative de acizi grași esențiali Omega-3, necesari pentru dezvoltarea sănătoasă a pereților celulari și funcționarea creierului. De asemenea, orzul verde este un aliment alcalin care contribuie la menținerea ph-ului din sânge la un nivel sănătos.

Conține betacaroten și o mulțime de antioxidanți. Nu conține gluten, fiind un aliment sigur pentru cei care suferă de boala celiacă sau care evită glutenul în dietă.

Orzul verde, ca și iarba de grâu, ajută la menținerea sănătății tractului digestiv și sprijină dezvoltarea bacteriilor benefice numite ”lactobacili”. Enzimele din orzul verde joacă un rol important în sutele de reacții chimice ce au loc zilnic în organismul nostru. Vitaminele și mineralele care se regăsesc în orzul verde includ grupul B (B1, B2, B5, B6 și B12), betacaroten, potasiu, calciu, magneziu, zinc, fier, cupru, fosfor, mangan și acid folic.

Alcalinitate

Alimentația poate favoriza un mediu acid în organism – mai ales în cazul în care consumăm multe alimente procesate, proteine animale și zahăr rafinat. Orzul verde are un nivel ridicat de alcalinitate și ajută la restabilirea nivelului acido-bazic al organismului.

Cum se utilizează orzul verde?

Germenii de orz verde sunt ușor de obținut: folosiți orz organic, dacă este posibil, iar atunci când a încolțit, adăugați în salate sau sandwich-uri. De asemenea, puteți transforma germenii în suc, dar aveți în vedere că acesta trebuie consumat în maxim 24 de ore de la preparare și ținut la frigider, pentru a păstra toate substanțele nutritive intacte.

Orzul verde se găsește și sub formă de pulbere. Pulberea de orz verde se poate adăuga în supe sau musaca (după preparare), piureuri sau sucuri. De asemenea, orzul verde este disponibil și sub formă de comprimate.

De retinut faptul ca orzul verde trebuie consumat împreună cu 5 porții de legume și 3 de fructe.