evita zaharul

Zahărul din produsele alimentare ne da energie, fiind principalul combustibil al creierului. Însă atunci când zahărul este rafinat şi prelucrat, se creaza dezechilibre în organism. Zahărul din magazin provine din sfeclă sau din trestie de zahăr. Din păcate, un astfel de zahăr nu are de-a face cu un produs natural. Prin prelucrarea chimică şi rafinare, acesta îşi pierde toate proprietăţile. În plus, după ingestia de zahăr alb rafinat, pancreasul secretă cantităţi mari de insulină. Insulina produsă rămâne în fluxul sanguin o perioadă lungă după ingestia de zahăr.

Excesul de zahăr determină creşterea în greutate. Zahărul în cantităţi mari provoacă obezitate, hipertensiune arterială, diabet zaharat, boli de inimă, imunitate scăzută, anemie, carii dentare şi multe alte afecţiuni.

Ce înlocuieşte zahărul?

Fructele conţin cantităţi mari de zahăr natural, care nu este dăunător. Iar pentru a îndulci ceaiul sau cafeaua sau la prepararea deserturilor puteţi folosi produse din oferta noastră.

xilitol

1. Xilitol

Xilitolul (zahărul de mesteacăn) este o alternativă sănătoasă la zahărul obişnuit. Acesta conţine cu 40% mai puţine calorii decât zahărul rafinat şi are un indice glicemic mult mai mic, de aceea este indicat diabeticilor şi persoanelor care tin cure de slăbire.

Xilitolul este o substanţă cristalină albă şi seamană cu zahărul. Se găseşte în formă naturală în fructe şi legume. În plus, xilitolul are efect antibacterian şi previne apariţia cariilor.

 

stevie

2. Stevia

Stevia este o altă alternativă sănătoasă la zahărul obişnuit şi este folosită pentru a îndulci ceaiul, cafeaua sau la prepararea prăjiturilor. Este foarte dulce, de aproape 300 de ori mai dulce decât zaharoza. O linguriţă de pulbere din frunze de stevie este echivalentul unei căni de zahăr, însă nu produce obezitate şi carii dentare.

Stevia este recomandată persoanelor cu diabet zaharat şi / sau hipertensiune arterială. Acest îndulcitor natural se găseşte în formă lichidă, pulbere sau tablete. Indiferent de formă, stevia este întotdeauna foarte dulce, însă nu are calorii.

 

3. Miere

Mierea este recunoscută de secole pentru proprietăţile ei benefice. Oferă organismului o mulţime de substanţe nutritive, precum vitamine ( C, complexul B) şi oligoelemente (potasiu, fier, zinc, magneziu şi calciu). De asemenea, mierea are proprietăţi antibacteriene şi antiinflamatorii. Este ideală pentru întărirea sistemului imunitar.

 

sirop de artar

4. Sirop de arţar

Siropul de arţar conţine o mulţime de substanţe benefice pentru buna funcţionare a organismului uman: săruri minerale (calciu, magneziu, fosfor, mangan, potasiu), acid folic, riboflavină, niacină şi biotină. În plus, siropul de arţar are o valoare calorică mai mică decât cea a zahărului şi a mierii.

Se poate folosi ca topping pentru clătite, fructe, pâine prăjită, prăjituri, îngheţată, precum şi în salate sau sosuri.

 

5. Melasă din roşcove, trestie de zahăr, sfeclă

Melasa este un produs secundar format în timpul producţiei de zahăr. Acesta este un sirop dens, maroniu. Este o sursă bună de fier, de aceea este ideală persoanelor cu anemie, femeilor însărcinate sau persoanelor aflate în covalescenţă. Conținutul de zaharoză din melasa este de aproximativ 50%. Prin urmare, îl puteți folosi pentru a îndulci prăjituri, deserturi, cafea sau ceai.

Melasa din roşcove este o sursă excelentă de minerale şi îmbunătăţeşte digestia. Poate fi de ajutor în tratarea astmului şi a alergiilor, deoarece fortifică sistemul imunitar.