Cum să vă protejați împotriva efectelor nocive ale luminii solare și cum puteți face față căldurii apăsătoare? Răspunsurile la aceste întrebări și nu numai, pot fi găsite în partea următoare a articolului.

În acest an, vara a venit la noi în mod neașteptat de rapid și a adus cu ea zile pline de soare și temperaturi ridicate. Dar în timp ce majoritatea dintre noi se bucură de oportunitatea de a petrece timp în aer liber, trebuie să ne amintim cu toții că în această perioadă excepțională, sănătatea noastră ar trebui protejată în mod special. Cum se face?

De ce să ne protejăm de soare?

Desi soarele este cunoscut mai ales pentru efectele sale benefice asupra sănătății umane și bunăstării (de exemplu, prin activarea secreției de vitamina D), expunerea excesivă la soare poate duce la leziuni care pun sănătatea în pericol. Pielea umană, care este supusă la multe ore de lumină solară (de exemplu, prin bronzare) devine nu numai mai groasă, dar și mai dură și mai puțin elastică. În plus, radiațiile solare contribuie la dezvoltarea leziunilor cutanate sub formă de pete vizibile, pistrui și chiar echimoze. Expunerea excesivă la soare este responsabilă de accelerarea proceselor de îmbătrânire a pielii și de formarea modificărilor canceroase (de exemplu, melanomul cutanat). Cu toate acestea, soarele poate avea un impact negativ nu numai asupra pielii, ci și asupra vederii.

 

Cum să ne protejăm pielea de soare?

Mai jos am selectat cele 5 sfaturi foarte valoroase pentru dvs., datorită cărora vă veți putea proteja pielea împotriva efectelor nocive ale radiației solare.

Mai întâi de toate: FOLOSIȚI ÎNTOTDEAUNA CREME CU PROTECȚIE SOLARĂ. Indiferent dacă vă duceți la locul de muncă, la cumpărături, ori dacă aveți de gând să vă relaxați pe un șezlong la soare, amintiți-vă că, înainte de a părăsi casa trebuie să vă protejați pielea folosind creme cu protecție solară, special adaptate pentru tipul dumneavoastră de piele. Aplicați crema înainte de expunerea la soare și reaplicați-o dacă ați transpirat mai puternic sau dacă ați intrat în mare/piscină.

În al doilea rând: EVITAȚI EXPUNEREA LA SOARE ÎNTRE ORELE 11:00 - 15:00. În acel interval suntem expuși la cea mai puternică radiație, dăunătoare sănătății noastre, și chiar și cremele fotoprotectoare fac cu greu față radiațiilor solare puternice. Cel mai bine ar fi să alegeți să stați la plajă dimineața și seara.

În al treilea rând: ALEGEȚI PROTECȚIA OCHILOR ȘI A CAPULUI. În zilele însorite, nu părăsiți casa fără o pereche de ochelari de soare și o pălărie sau o șapcă care vă poate proteja efectiv capul de efectele dăunătoare ale radiației solare.

În al patrulea rând: NU VĂ SUPRAEXPUNEȚI EXCESIV LA SOARE. Este evident că în zilele însorite, fiecare dintre noi vrea să profite de ocazia de a face plajă și de a căpăta bronzul perfect. Cu toate acestea, aveți grijă să nu stați foarte mult la soare și mai ales nu în intervalul 11:00-15:00.

În al cincilea rând, AVEȚI O DEOSEBITĂ GRIJĂ LA ALUNIȚE. Dacă pe piele există un număr mare de alunițe ori pistrui, asigurați-vă că acestea rămân acoperite în zilele deosebit de însorite.

Cum facem față căldurii supărătoare?

Temperatura ridicată ne reduce în mod semnificativ starea de bine. Ce putem face când căldura nu ne dă o pauză?

Mai întâi de toate: ALEGEȚI AJUTORUL CORESPUNZĂTOR AL ORGANISMULUI DUMNEAVOASTRĂ. În zilele fierbinți, pierdem cantități mari de apă. Acesta este motivul pentru care este foarte important să se asigure o hidratare adecvată în timpul cu temperaturi ridicate. Înainte de a părăsi casa, asigurați-vă că aduceți cu dvs. o sticlă de apă plată sau minerală.

În al doilea rând: EVITAȚI ÎMBRĂCĂMINTEA DIN MATERIALELE SUPRAELASTICE. Asigurați-vă că hainele pe care le purtați sunt făcute din materiale naturale, respirabile în zilele fierbinți, cum ar fi bumbacul sau inul. Astfel, veți oferi pielii dvs. un confort adecvat.

În al treilea rând: EVITAȚI EFORTURILE FIZICE EXCESIVE. Planificați antrenamentul zilnic dimineața devreme sau la orele târzii de seară. Încercați să evitați exercițiile fizice excesive în timpul orelor în care temperaturile sunt cele mai ridicate.

În al patrulea rând: EVITAȚI MÂNCĂRURILE GRASE ȘI MESELE GRELE. În zilele fierbinți, îmbogățiți-vă dieta cu legume și fructe proaspete. Schimbați cotletul de porc cu o salată ușoară de pui care vă va face să vă simțiți ușori și sănătoși.

NOTĂ! Amintiți-vă că expunerea prelungită la soare sau la temperaturi foarte ridicate poate duce la consecințe grave pentru sănătatea dumneavoastră. Prin urmare, dacă se observați simptome cum ar fi dureri de cap severe, amețeli, greață persistentă sau chiar vărsături, slăbiciune și crampe musculare – trebuie să mergeți cât mai curând la medicul dumneavoastră de familie sau la secția de urgențe a spital