Fasolea mung provine din Asia şi este o excelentă sursă de proteine complete. Bogată în clorofilă, acest tip de fasole este foarte hrănitoare, are un gust deosebit şi o mulţime de beneficii pentru sănătate.

Rețetă cu fasole mung:

Humus din fasole mung

Ingrediente:

  • 1 1/2 căni de fasole mung gătită
  • 2 linguri de suc de lămâie
  • 1/2 cană de pastă de tahini
  • 1 cățel de usturoi mare, curățat și sfărâmat
  • 1/2 linguriță sare de mare cu bob fin
  • 1/3 cană de apă
  • după gust: ceapă, ulei de măsline, arpagic etc.
  • pentru servire: bucăți coapte, tăiate cuburi de pâine, pită sau naan - presărați sare și ulei de măsline, coaceți câteva minute

Mod de preparare:

Este de preferat să lăsați fasolea mung la înmuiat în apă fierbinte 3-4 ore înainte de a o prepara. Se pune apoi la foc apă cu sare, iar când aceasta fierbe se adaugă fasolea înmuiată în prealabil. Se gătește 10 minute la foc tare, apoi se lasă jumătate de oră la foc redus, colectând mereu spuma. Fasolea este gata când se sparge cu furculița.

Puneți fasolea mung într-un blender și zdrobiți-o până obțineți o pastă omogenă. Adăugați suc de lămâie, pasta de tahini, usturoi și sare. Amestecă totul din nou. Dacă masa este prea densă, adăugați puțină apă. Se amestecă humusul până se omogenizează și devine ușor și cremos. Serviți împreună cu condimentele alese. 

Poftă bună!

Sursa: cosdlazdrowia.pl