Cu toate că ştim cat de importantă este dieta pentru felul în care arătăm, se pare că de cele mai multe ori uităm de acest aspect. Nici măcar cele mai bune cosmetice nu pot oferi pielii substanţele nutritive pe care i le oferă alimentaţia. Dacă mâncaţi alimente sărace în macro şi microelemente, tenul dumneavoastră va deveni tern, părul va cădea, iar unghiile se vor rupe. În acest caz, trebuie să treceţi imediat la treaba! Iată aliaţii care vă ajută să vă menţineţi sănătatea pielii, părului şi a unghiilor!

 

  1. Fierul luptă împotriva palorii şi a stării de slăbiciune

Pielea devine palidă din cauza lipsei de fier din sânge. Chiar şi o deficienţă uşoară a acestui element poate duce la stări de slăbiciune şi oboseală. Prea puţin fier în alimentaţie, sau probleme legate de absorbţia acestuia, conduce la anemie. Unghiile dein casante, iar părul fragil şi uscat. Surse de fier sunt carnea, melasa, cerealele integrale, leguminoasele şi seminţele. Acestea trebuie consumate împreună cu legume sau fructe, care sunt sursă de vitamina C, deoarece această vitamină ajută absorbţia fierului.

  1. Proteinele sunt esenţiale pentru a construi celule

Ne referim aici în primul rând la proteine precum keratina, colagenul şi elastina, care sunt responsabile de construirea de noi celule la nivelul pielii, părului şi a unghiilor. Datorită lor, pielea noastră îşi păstrază fermitatea pentru mai mult timp, iar ridurile apar mai târziu. Proteina campletă se găseşte în carne peşte, ouă şi produse lactate.

  1. Nucile conţin grăsimi bune

Nucile sunt bogate în acizi graşi esenţiali, vitamina B şi vitamina E. Vitamina E are un rol puternic antioxidant şi reduce efectele nocive ale radicalilor liberi. Nucile pot înlocui micul dejun, atunci când nu aveţi timp să vă pregătiţi unul.

  1. Vitamina C face pielea fermă şi radiantă

Vitamina C este necesară pentru sinteza fibrelor de colagen, lucru ce face ca pielea noastră să fie fermă. În plus, vitamina C contribuie la eliminarea radicalilor liberi din organism. Se găseşte în catităţi mari în kiwi, varza de Bruxelles, pătrunjel şi citrice.

  1. Vitamina A menţine tinereţea pielii

Vitamina A se găseşte în alimentele portocalii şi roşii - dovleac, morcov, mango, dar şi în spanac. De asemenea, aceasta este prezentă şi în ficat, peşte gras, lapte integral, unt şi gălbenuş de ou. Dermatologii folosesc doze mari de vitamina pentru a trata acneea. Dacă doriţi să vă protejaţi pielea împotriva arsurilor solare şi să preveniţi îmbătrânirea prematură, consumaţi alimentele enumerate mai sus.