Seminţele de psyllium sunt o sursă bogată de fibre. Fibrele sunt substanţe naturale pe care organismul nu le digeră sau absoarbe. Cea mai importantă caracteristică a lor este că îşi măresc volumul în contact cu apa. Astfel, acestea curăţă intestinele de toxine şi reziduuri.

psyllium

Psyllium provine din zona Mării Mediterane. Această plantă anuală poate ajunge până la 0,4 m înălţime. Seminţele de psyllium sunt ovale şi lucioase, catifelate la atingere. Au o culoare maronie.

Beneficiile pe care psyllium le aduce sănătăţii:

  • Vindecă bolile gastrice şi intestinale
  • Este sursă de proteine dietetice
  • Combate diareea şi constipaţia
  • Se recomandă în tratamentul sindromului de colon iritabil, deoarece nu irită pereţii intestinului
  • Contribuie la dezvoltarea bacteriilor benefice în intestine
  • Cel mai indicat laxativ pentru sugari şi copii mici
  • Utilizat ca antitusiv şi expectorant şi în tratarea bronşitei
  • Recomandat în curele de slăbire: accelerează metabolismul, reduce senzaţia de foame, reduce absorbţia grăsimilor
  • Infuzia de seminţe de psyllium hidratează şi curăţă
  • Introducerea în dietă a seminţelor de psyllium contribuie la reducerea nivelului de colesterol „rău”

Atunci când se consumă seminţe de psyllium se recomandă să se bea multe lichide. Nu există precauţii în ceea ce priveşte utilizarea seminţelor de către femeile însărcinate, care alăptează sau de către copii şi sugari.

psyllium

Doza zilnică recomandată de seminţe de psyllium este de 35 de grame. Se poate adăuga în supe, sosuri, iaurt, supe sau musli. Efecte maxime se obţin dacă seminţele sunt consumate înainte şi după masă. Acest lucru sporeşte senzaţia se saţietate.