Anemie

Fierul este un element esenţial pentru buna funcţionare a organismului. Este parte a hemoglobinei, care este responsabila pentru oxigenarea corespunzatoare a celulelor. Atunci când nivelul de fier din organism este scăzut, se instalează anemia. Principalele simptome ale anemiei sunt:

  • starea de slăbiciune
  • paloarea
  • deshidratarea pielii şi a părului
  • căderea părului
  • palpitaţii
  • probleme de concentrare
  • oboseală care nu dispare nici după o perioadă de odihnă.

Dieta are un rol foarte important în prevenirea anemiei şi a deficitului de fier, de aceea trebuie să consumăm alimente bogate în acest element, care nu permit scăderea nivelului de hemoglobină.

 

Ai un nivel scăzut de fier? Iată ce trebuie să incluzi în dietă. Cateva exemple de produse care conţin cantităţi mari de fier:

 fier is carne

Carnea şi peştele

Fierul din carne se absoarbe în proporţie de 20-30%, iar cel din alimentele vegetale doar 2-6%. Dacă nu urmezi o dietă vegană sau vegetariană, carnea şi peştele sunt cele mai bune surse de fier pentru tine. Cele mai bogate surse în acest element sunt carnea de vită (în special rinichii și inima) și ficatul de porc.

Legume cu frunze verzi

Nivelul de fier poate fi ţinut sub control şi prin introducerea în dietă a unor produse precum pătrunjelul, varza, spanacul, varza de Bruxelles, frunzele de schinduf.

Cereale

Cerealele, cum ar fi amarantul, orzul, orezul şi porumbul ar trebui, de asemenea, introduse în dietă. Acestea pot fi utilizată ca bază pentru preparate culinare delicioase şi sunt o sursă bună de fier.

Fasole şi linte

Fasolea şi lintea sunt surse bogate în fier şi acid folic, care contribuie la producerea de globule roşii, responsabile de transportarea hemoglobinei.

Fructe uscate

Fructele uscate, precum piersicile, stafidele sau migdalele constituie o gustare delicioasă ce asigură organismului un nivel optim de fier.

Alimente bogate în vitamina C şi acid folic

Vitamina C îmbunătăţeşte absorbţia fierului din alimente, aşadar este indicat să includeţi în dietă şi alimente bogate în această substanţă. Surse excelente  de vitamina c sunt fructele (kiwi, portocale, căpşuni, grapefruit) şi legumele (brocoli, ardei, varză, brocoli şi spanac). Acestea se pot folosi în salate sau sub formă de sucuri nutritive.

Acidul folic, a cărui deficienţă duce la anemie, se găseşte în linte, fasole uscată, mazăre, ananas şi arahide.

Reduceţi consumul de cafea, ceai şi lapte, care împiedică absorbţia fierului. De asemenea, evitaţi consumul de tutun şi alcool.

Alimente bogate in vitamina C