seminte chia

Despre semințele de chia cu siguranță ați auzit. Fac parte din clasa de superalimente și se vorbește despre acestea tot mai mult în ultimul timp. Efectele benefice ale acestor semințe sunt în măsură să le recomande pentru consum. Pornim de la traducerea în sine - chia însemnând putere - ne dăm seama despre impactul acestora atunci când sunt consumate. Sunt mici capsule pline de vitamine, minerale, acizi grași de asemenea.


În comparație cu alte alimente semințele de chia au:
 de 5 ori mai mult calciu decât laptele;
 de 3 ori mai mult fier decât spanacul;
 de 3 ori mai mulți antioxidanți decât afinele;
 de 3 ori mai multe fibre decât cerealele;
 de 15 ori mai mult magneziu decât broccoli;
 mai mult Omega 3 decât somonul.


Valoarea nutriţională

100 de grame de semințe de chia furnizează organismului:
 Grăsimi: 31 de grame;
 Carbohidrați: 42 de grame;
 Proteine: 17 grame;
 Minerale precum sodiu, potasiu, calciu, magneziu, fier și fosfor;
 Vitamine: A, C și B.
 Aminoacizi precum triptofan, treonina, leucina, lisina, arginina.


Beneficiile semintelor de chia

Poate că mai relevant este să înțelegem cum ne pot ajuta aceste mici semințe. Datorită conținutului lor bogat sunt o contribuție pentru sănătate, din multe puncte de vedere.

Scad tensiunea arterială și mențin sănătatea sistemului cardiovascular, mai ales datorită acizilor grași din conținutul lor.

Stabilizează nivelul de zahăr din sânge și sunt indicate celor care suferă de diabet.

Ajută metabolismul, îmbunătățește masa musculară.

Sunt ideale pentru consum în perioadele de diete când intenția este de a mânca puțin, dar sățios, fără să fie afectat nivelul de energie.

Datorită antioxidanților, a vitaminelor și mineralelor din conținut, semințele de chia sunt benefice sănătății părului și pielii.

Ajută digestia. Aportul de fibre din semințele de chia îmbunătățește digestia.

Nu conțin gluten, ceea ce face ca semințele de chia să fie recomandate și pentru persoane care nu tolerează această substanță.

Ameliorează durerile musculare. Unele persoane alternează consumul de ton cu semințele de chia, tocmai din acest motiv.

Ajută la formarea de masă musculară. În primul rând, oferă senzația de sațietate și reglează apetitul, iar datorită fibrelor și a faptului că se digera ușor, sunt ideale în cure de slăbire și definire a masei musculare.


Cum le puteţi consuma

Semințele de chia au nevoie de hidratare înainte de orice. Pot fi puse în apă sau în lapte și consumate ca atare. Pot fi adăugate în salate, în dressing-uri, în smoothie-uri sau diverse alte preparate - chiar și în supe, ca înlocuitor de pâine, vor fi extrem de sățioase. Măcinate, obținând făină din ele pot fi folosite și la deserturi.

Creativitatea în bucătărie poate fi factor cheie care să vă ajute să găsiți tot felul de rețete rapide în care semințele de chia să fie introduse. Spre exemplu, desertul de dimineață poate fi compus din semințe de chia, miere și lapte de cocos, amestecate și ținute la frigider câteva ore. Se pot prepara la fel de bine clătite, batoane proteice, biscuiți etc.

Atenție! Consumați semințele de chia cu moderație. Recomandarea este de 15 g per zi. Unele contraindicații pot viza femeile însărcinate sau care alăptează, persoanele cu tensiune oscilantă. Prin conținutul acestora, cu posibile urme de gluten, fructe oleaginoase, semințe de susan și produse derivate cei cu alergii la oricare dintre acestea trebuie să evite consumul.

Semințele de chia pot fi consumate din când în când și nu este nevoie de o prea mare cantitate. Descoperiți ofertele noastre, semințe de chia în cantități diferite, în cadrul paginii noastre https://www.biosano.ro.