Aceste boabe mici făceau parte din dieta aztecilor. Calităţile lor sunt cunoscute încă din vremuri străvechi. De ce să consumăm seminţe de chia? Deoarece conţin mai mult fier decât spanacul, mai multe fibre decât tărâţele şi mai mult calciu decât laptele. În plus, ele conţin antioxidanţi care elimină radicalii liberi din corpul nostru şi sunt o sursă bogată de Omega-3 şi Omega-6.

Seminţele de chia provin din America de Sud. Numele lor vine de la cuvântul „chian”, care înseamnă „uleios”. Chia este o plantă anuală. Are flori mici, violet sau albe, şi frunze mari. Fructele chia conţin un număr mare de seminţe.

Proprietăţi:

  • Ajută digestia şi oferă o senzaţie de saţietate de durată, motiv pentru care sunt recomandate în curele de slăbire

  • Îmbunătăţesc metabolismul

  • Asigură creşterea corespunzătoare şi regenerarea ţesuturilor în timpul sarcinii şi a alăptării

  • Încetinesc absorbţia zahărului şi reglează nivelul de glucide din sânge - se recomandă diabeticilor

  • Menţin un nivel optim de hidratare a organismului

  • Datorită conţinutului de antioxidanţi, seminţele de chia elimină radicalii liberi, prevenind astfel îmbătrânirea prematură

  • În plus, cercetătorii au decoperit că seminţele de chia ajută la eliminarea depresiei

  • Nu conţin gluten, aşadar pot fi consumate şi de cei care suferă de boala celiacă

Seminţele de chia se pot adăuga în piureuri, cereale, budinci, iaurturi, terci sau salate. Pot fi consumate şi ca gustare. Se folosesc ca agent de îngroşare pentru supe şi sosuri. Se pot adăuga în făină la copt, clătite şi prăjituri.