Stil de viata sanatos

Psyllium, bun la toate?

Semintele de psyllium sunt o sursa bogata de fibre. Fibrele sunt substante naturale pe care organismul nu le digera sau absoarbe. Cea mai importanta caracteristica a lor este ca îsi maresc volumul în contact cu apa. Astfel, acestea curata intestinele de toxine si reziduuri.

psyllium

Psyllium provine din zona Marii Mediterane. Aceasta planta anuala poate ajunge pâna la 0,4 m înaltime. Semintele de psyllium sunt ovale si lucioase, catifelate la atingere. Au o culoare maronie.

Beneficiile pe care psyllium le aduce sanatatii:

  • Vindeca bolile gastrice si intestinale
  • Este sursa de proteine dietetice
  • Combate diareea si constipatia
  • Se recomanda în tratamentul sindromului de colon iritabil, deoarece nu irita peretii intestinului
  • Contribuie la dezvoltarea bacteriilor benefice în intestine
  • Cel mai indicat laxativ pentru sugari si copii mici
  • Utilizat ca antitusiv si expectorant si în tratarea bronsitei
  • Recomandat în curele de slabire: accelereaza metabolismul, reduce senzatia de foame, reduce absorbtia grasimilor
  • Infuzia de seminte de psyllium hidrateaza si curata
  • Introducerea în dieta a semintelor de psyllium contribuie la reducerea nivelului de colesterol „rau”

Atunci când se consuma seminte de psyllium se recomanda sa se bea multe lichide. Nu exista precautii în ceea ce priveste utilizarea semintelor de catre femeile însarcinate, care alapteaza sau de catre copii si sugari.

psyllium

Doza zilnica recomandata de seminte de psyllium este de 35 de grame. Se poate adauga în supe, sosuri, iaurt, supe sau musli. Efecte maxime se obtin daca semintele sunt consumate înainte si dupa masa. Acest lucru sporeste senzatia se satietate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *