Stil de viata sanatos, Noutati, Știai că...?

Semintele de in – descopera-le beneficiile si valoarea nutritionala

De-a lungul secolelor, culturi intregi au privit cu veneratie si recunostinta catre semintele de in ca sursa importanta de hrana, folosindu-le ca aliment de baza (in special in dieta copiilor si a batranilor), dar si ca leac impotriva diverselor afectiuni.

Semintele de in reprezinta o sursa puternica de nutrienti, al caror impact pozitiv isi arata efectele asupra sanatatii noastre fizice si mentale. Cum vremurile pe care le traim sunt extrem de agitate (mancam pe fuga, suferim de probleme digestive si de insomnii), cei mai multi dintre noi cautam salvarea in natura.

Persoanele care vor sa isi imbunatateasca calitatea vietii si sa se bucure de energie aleg semintele de in, pe care le incorporeaza in salate, iaurturi, paine si alte produse de panificatie. De ce?

In primul rand, datorita compozitiei nutritionale

Desi multe alimente se lauda cu continutul lor bogat in Omega-3, semintele de in sunt cu adevarat surse naturale ale acestor acizi grasi esentiali. Acidul alfa-linolenic (ALA), o forma de Omega-3 prezenta in semintele de in, se transforma in EPA si DHA, doi acizi grasi Omega-3 cu rol crucial in mentinerea unei bune sanatati cardiovasculare, a functiei cerebrale si in controlul inflamatiei.

Un alt aspect impresionant al semintelor de in este cantitatea lor mare de fibre. Fibrele sunt esentiale pentru a sustine o digestie sanatoasa si pentru detoxifierea organismului. Fibrele solubile din semintele de in formeaza un gel in stomac ce incetineste digestia, regleaza nivelul de zahar din sange si confera o senzatie de satietate prelungita.

Semintele de in sunt considerate cea mai bogata sursa de lignani dintre toate alimentele. Compusii au proprietati antioxidante si antiinflamatoare remarcabile, deci combat eficient stresul oxidativ si reduc riscul de boli cronice.

Semintele de in contin o varietate de vitamine si minerale, printre care:

  • Magneziu – important pentru a sustine numeroasele procese biologice si pentru sanatatea oaselor;
  • Fosfor – benefic in ceea ce priveste sanatatea oaselor si a dintilor;
  • Vitamina B1 (Tiamina) – eficienta in metabolismul carbohidratilor si producerea de energie;
  • Fier – necesar pentru productia globulelor rosii si transportul oxigenului in organism.

Datorita beneficiilor pentru sanatate

Imbunatatirea sanatatii cardiovasculare este cel mai cunoscut beneficiu asociat consumului de seminte de in. Fibrele solubile au capacitatea de a incetini eliberarea de zahar in fluxul sanguin, oferind un raspuns mai echilibrat la insulina. Prin controlul nivelului de zahar din sange, persoanele cu diabet sau care incearca sa previna dezvoltarea acestei boli sunt ferite de complicatii.

Ultimele studii medicale releva faptul ca lignanii continuti de semintele de in au proprietati anticancerigene, in special legate de prevenirea si tratamentul cancerului de san si de prostata. Desi cercetarile sunt inca in desfasurare, unele studii au relevat ca lignanii inhiba cresterea tumorilor prin influentarea proceselor legate de angiogeneza (formarea de noi vase sanguine) si de apoptoza (moartea celulara programata).

Orice femeie care vrea sa se bucure de o piele sanatoasa si frumoasa consuma seminte de in. Acizii grasi Omega-3, alaturi de antioxidantii din semintele de in contribuie la reducerea uscaciunii pielii si a inflamatiei cauzate de acnee. Multe persoane consuma ulei de seminte de in sau il aplica direct pe piele pentru a se bucura de extra beneficii.

Cum includem semintele de in in dieta?

Semintele de in sunt atat de versatile, incat includerea lor in retete va fi extrem de usoara. Iata cateva sugestii:

Seminte de in macinate

Semintele de in macinate sunt mai usor de digerat si ii permit organismului sa se bucure mai eficient nutrientii esentiali. Macinate acasa, cu ajutorul unei rasnite de cafea, sau cumparate din magazine, acestea pot fi adaugate in smoothie-uri, in cereale si iaurt sau in aluaturile pentru paine, muffins sau biscuiti.

Seminte de in intregi

Chiar daca forma macinata este mai accesibila din punct de vedere nutritiv, semintele intregi pot fi folosite pentru a adauga o textura crocanta preparatelor tale. Poti combina seminte de in cu alte tipuri, pentru paine sau pentru a-l consuma ca atare. Daca iti doresti salate usor crocante, nu te sfii sa adaugi o lingura de seminte de in.

Ulei de seminte de in

Uleiul de seminte de in reprezinta o sursa concentrata de acizi grasi Omega-3. Acesta poate fi folosit pentru dressing-urile de salata sau ca supliment – o lingura in fiecare dimineata, pe stomacul gol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *